Sunday, October 19, 2014

En något ovanlig söndag

Stora delar av dagen har tillbringats nere hos morsan och farsan. Farsan undrade om jag inte kunde ta med min pilsnerfilmsbox och komma ner, för han ville gärna se någon av filmerna, och eftersom jag inte hade något särskilt för mig kunde jag det. Tittade på superklassikern Pensionat Paradiset. Strålande film. Sen blev jag kvar där nere en stund till då jag lät mig bli bjuden på mat.

Under dagens promenad blev det för övrigt en sväng förbi min gamla lågstadieskola. Tog en tur i skogen på rävåskullen och kom ut ur skogen bakom skolan. Blev svårt nostalgisk när jag gick över skolgården. En del hade så klart förändrats (det är trots allt 18 år sedan jag gick där), men på det stora hela var det ändå påfallande likt mot hur det såg ut när jag var elev på skolan. Inte alls omöjligt att jag går förbi där igen någon annan helg och återupplivar gamla minnen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home