Saturday, October 11, 2014

Några fynd

Följde med på en loppisrunda i förmiddags. Kom hem med fyra fina vinylsinglar och den svenska utgåvan av Jerry Seinfelds bok SeinLanguage (Seinologi på svenska). Vinylsinglarna var följande (i ingen särskild ordning):

Stefan Berghs - Danssvängigt givetvis
Berne och hans horn/Alf och hans baryton
Underjordiska kyrkan i Sovjet sjunger
Carl Öst sjunger till gitarr Vi skall fara bortom månen

Ja, ni hör ju själva, bara toppengrejer. Kan dock inte riktigt bestämma mig för vilken som är finast av Berne och hans horn/Alf och hans Baryton och Underjordiska kyrkan i Sovjet sjunger. Båda är nämligen väldigt, väldigt fina. Fun fact: Alf i Berne och hans horn/Alf och hans baryton är ingen mindre än Alf Svensson. 28 år var han tydligen när skivan gavs ut. Lika gammal som jag är nu alltså (att Alf Svensson överhuvudtaget varit 28 är ju bara det läskigt). Fast på bilden på omslaget ser han snarare ut att vara typ 40, så vi kan nog slå fast att Alf Svensson föddes medelålders. Och jodå, visst är det religiösa sånger han sjunger med sin baryton.

Fanns även en del annat jag var sugen på (en gammal skolplansch, en väldigt märklig kristen tavla, ett par småkitschiga ljusstakar, en på tok för dyr byrå, en pälsmössa med mera). Men tyckte inte att jag hade någon plats för det så det fick vara den här gången.

Hur som helst, resten av dagen har det inte hänt något särskilt. Fast när jag var ute på min dagliga promenad fick jag se polisen gripa en snattare. Det är väl det närmsta drama jag kommit under dagen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home