Friday, November 28, 2014

Gött att det är igång

Idag var det så äntligen säsongspremiär för På Spåret. Kul att det är igång. Det är ett ständigt efterlängtat program. För egen del gick det milt uttryckt dock sådär idag. I ärlighetens namn gick det faktiskt skitdåligt. 21 poäng skrapade jag ihop. Så lite poäng vetetusan om jag fått någon gång sedan jag började räkna för några år sedan. Vanligtvis ligger jag över 30, så 21 är väldigt lågt med mina mått mätt. Får väl skylla på ringrost såhär i säsongsstarten. För även om det var en hel del frågor som inte riktigt passade mig ikväll borde jag kunna bättre än såhär.

Efter På Spåret har kvällen i huvudsak ägnats åt en av mina favoritsysselsättningar sedan Kalmartiden. Lyssna på musik och dricka vin med släckta lampor. Att sitta i mörker och lyssna på bra musik och smutta på ett glas vin är förjäkla gött. Gjorde det rätt vad det var i när jag bodde i Kalmar om jag inte hade något för mig en (helg)kväll (och om det inte var något jag ville se på TV...). Men sedan jag flyttade hit har det av oklar anledning inte riktigt blivit av. Varför vet jag inte riktigt, men det har inte blivit så helt enkelt. Ikväll kom jag dock att tänka på det, och då var det ju bara att görat. Väldans trevligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home