Wednesday, June 10, 2015

Steg för steg

Fortsatte idag projekt vänja huden vid solen med att tillbringa en eftermiddagstimme på balkongen. Det är inte särskilt länge, men tillräckligt för att det ska kännas att jag varit ute i solen. Det säger något om hur löjligt lite jag suttit på balkongen under våren mot vad jag brukar göra. Men det är bara att fortsätta ta en liten stund varje dag, steg för steg tills man fått en grundbrunhet och kan vara ute lite längre åt gången.

I övrigt har det jag hade att göra idag gått alldeles utmärkt. Både tvätten och skrivandet gick finfint. Plus att jag han promenera fram och tillbaka till stan när det fortfarande var molnigt och därmed tämligen utmärkt promenadtemperatur. Som jag skrev på Twitter är 13-15 grader och moln riktigt bra promenadväder. Inte kallt, men inte så varmt att man blir svettig (nu blev jag visserligen lite svettig ändå på hemvägen, men det kan eventuellt ha haft att göra med att jag bar på en kasse med öl).

Och jo, jag kostade på mig ett litet glas vin på balkongen. Det var gott.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home