Wednesday, July 22, 2015

Här ska lagas grytor

I förmddags satt jag här och gjorde min morgonrunda. Made incredible time, som George Costanza skulle uttryckt saken (låg före min tänkta tidplan för förmiddagen alltså). Då ringde det på dörren. Där stod mina föräldrar. Hate the pop in, för att fortsätta med Seinfeldreferenserna. Fast för att vara en pop in var det ändå lite okej. De hade nämligen med sig en present i form av en crock pot. Då kan man ju inte riktigt gnälla.

Så nu är jag alltså ägare av en slow cooker. Har av förklarliga skäl dock inte hunnit prova den än. Dels tar det ju ett tag, dels måste jag hinna handla först så jag har något att laga. Men jag ser fram emot att prova den. Jäklar vad mycket grytor och jox jag lär ska göra här framåt hösten. Kanske rentav att jag slår igång den där när jag går till sängs någon kväll och sen kostar på mig en tallrik nygjord bouef bourguignon till frukost. Eller om man slår på den när förfesten börjar, så har man en nylagad kalops som vickning (eller fyllekäk) när man kommer hem på natten. Ser oändliga möjligheter framför mig.

Min planering för dagen blev ju dock lite uppfuckad när de bara dök upp sådär plötsligt. Men det löste sig. Jag hann med allt jag hade tänkt hinna med. Gott så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home