Sunday, July 19, 2015

Nytt spindelbesök

Igår, precis innan jag skulle gå och lägga mig, fick jag åter syn på en stor, tämligen äcklig, spindel. Det är tredje gången nu på relativt kort tid, någon månad bara, som jag haft exakt en sådan spindel här inne. Man undrar ju lite var de kommer ifrån. Om de tar sig in någonstans, eller om det rentav finns någon sorts spindelbo någonstans i lägenheten. Inget av alternativen vore någon höjdare, så det vore ju bra att veta så man eventuellt skulle kunna göra något åt det.

Vad jag gjorde med spindeln igår? Spolade ner den i toaletten. Det är ju lite standardförfarandet när man hittar spindlar inomhus. Eller visst, oftast släpper jag nog ut dem, men igår regnade det så då fick det bli toaletten. Man skulle kunna tänka sig att ihjälslagning medelst sko vore ett alternativ, men så gör jag bara med silverfiskar. Spindlar brukar man ju oftast kunna fånga med hjälp av en mugg eller liknande.

Annars har jag inte mycket att rapportera.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home