Tuesday, September 13, 2016

Svettigt på balkongen

Kan inte påstå att det hänt skitmycket. Eftersom det var soligt och varmt satt jag på balkongen under eftermiddagen. Läste lite och så. Kanske var det inbillning men utöver att det var ovanligt varmt för årstiden (min termometer visade på 27 grader i skuggan ett tag på eftermiddagen) upplevde jag att det också kändes ganska fuktigt och klibbigt på ett sätt som det inte riktigt brukat göra under den här balkongsäsongen. Dock var det riktigt gött framemot senare delen av eftermiddagen.

Hade funderingar på att se dagens matiné, Vi hemslavinnor (1942) med Dagmar Ebbesen, men det blev inte så. Dels gick den så tidigt att det var körigt att hinna med, och så har jag den ändå på dvd. Så jag kan leva med att jag missade den. Däremot går det några filmer de kommande veckorna som nog inte bör missas. Men det återkommer jag till då.

Och imorgon spelar BIK seriepremiär. På bortaplan dock. Hemmapremiären sker först på fredag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home