Tuesday, January 02, 2018

Lite som söndag

En tisdag som varit lite som en söndag. Så kan man nog sammanfatta den här dagen. Fast inte helt som en söndag ändå, utan så smått har väl vardagen börjat återvända, om än inte med mer än att jag kikade igenom platsbanken i förmiddags och att det trillat in fler mail på en dag än det gjort de senaste två veckorna.

Skulle jag göra ett sent tillägg till årslistan skulle jag för övrigt lägga till rekryteringsbullshit under annat dåligt. Efter att ha varit ett tag i jobbsökargamet börjar jag bli rätt less på alla tomma klyschor så kallad "återkoppling" består av. Börjar kunna de där svaren utantill snart. Eller återkoppling och återkoppling, får man ett mail med den rubriken är det egentligen en omskrivning för att man inte gått vidare. Ordet återkoppling borde i min mening sparas till när man ger något sånär personlig feedback och inte bara skickar standardsvaret om många ansökningar och blablabla. Då kan det räcka att ange en rubrik i stil med "angående rekryteringen till tjänst x". Folk är så rädda för att vara raka, allt ska lindas in eller formuleras om till sådan grad att det bara blir tomt och klyschigt.

Annars är det ju rätt skönt att det möte hos Manpower jag skulle på imorgon har blivit uppskjutet till torsdag. Då hinner man ju piggna till ytterligare en smula efter helgernas firande. Och så hinner man ju faktiskt få något uträttat innan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home