Monday, July 16, 2018

Muskelvärk

I ärlighetens namn lite småseg idag också, men inte i närheten av gårdagens trötthet. Gick och la mig över en timme tidigare än vanligt, ställde klockan en timme senare än vanligt, och sov ändå fram till sisådär en kvart innan klockan skulle ringa. Däremot har en del andra skavanker gjort sig påminda idag. Har haft grav träningsvärk i olika delar av kroppen. Bara att ta sig ur sängen imorse var något av en utmaning. Inte visste jag att man använde musklerna i sidan av halsen så mycket för att resa på sig (nej, jag fattar inte heller hur jag lyckats få träningsvärk där, men tydligen). Och när jag väl kom upp gjorde värken i vaderna att jag stapplade runt som den värsta åldring. Sidan av halsen har väl dock i huvudsak släppt, men vaderna är ännu svårt ansatta av träningsvärk. Är väl en kombination av dansande och den stora mängden gående i trappor som är boven i dramat skulle jag tro. Känner nu även av en svag huvudvärk, men det tror jag vi får tillskriva värmen snarare än något annat.

Värmen ja. Så orimligt varmt just nu. Inte alls min melodi. Förra sommaren var mycket bättre. Strax över 20 kan vara en lagom sommartemperatur. Allt över 25 är ju bara omänskligt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home