Sunday, July 21, 2019

Maränger mm

Häromdagen gjorde jag creme brulee. Fick då rätt mycket äggvita över. Det ville jag såklart inte kasta, så jag gjorde en plåt maränger istället. Första gången jag gjort det faktiskt, men det blev bra. Kommer jag nog göra fler gånger.
Har annars överlag lagat en del mat de senaste dagarna. Nya rätter och utvecklingar av gamla favoriter. Till övervägande del med lyckat resultat.
Igår kväll besökte jag puben en liten stund. Idag är jag trött. Kanske finns ett samband, kanske inte. Det lämnar jag till dig som läsare att avgöra.
Haft en lugn dag annars. De vanliga söndagssysslorna plus att jag ätit choklad. Blev sugen när det regnade. Dock att det hade slutat regna nr jag kom ut från affären vilket såklart var dålig stil av vädret. Chokladen var hur som helst god ändå.
Varmt igår, varmt under natten, lite svalare idag. Hoppas vi får åtminstone ett par svalkande nätter innan idiotvärmen drar in senare i veckan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home