Thursday, July 18, 2019

Pubmiddag

Morsan och farsan fick för sig att bjuda på middag på krogen idag. Tyckte att det kunde passa bra nu när min syster är i stan. Det tackade jag såklart ja till. Red Brick blev det. Fina gamla reddan. Det var trevligt, och väldigt god mat. Bra initiativ!
Dock ledde det till att jag varit ovanligt seg och slö under kvällen. Antagligen på grund av att det utöver ett par öl till maten också blev ett par punsch efter densamma. Man får ju passa på när mamma betalar...

I övrigt inga större överraskningar under dagen. Det har väl flutit på ungefär som förväntat. När jag hade varit nere på stan och handlat kände jag dock att jag nog behövde skölja mig lite under armarna. Att bära hem matvaror och en kasse från systemet i sommarsol gör en helt oväntat svettig. Lyckades då såklart spola vatten över såväl byxorna som halva badrumsgolvet. Det var klantigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home