Sunday, July 14, 2019

Den enda rätta tand-crèmen

När jag idag skulle köpa tandkräm slog jag till på en tub Stomatol. Kunde inte riktigt motstå det när jag såg tuben i affären efter att tidigare i veckan ha tittat på Thor Modéens reklamfilmer för nämnda märke. Köpbeslut pga över 80 år gammal reklam. Måste ändå vara någon sorts rekord.

I övrigt en lugn dag. Slog mig förut att det idag är ett år sedan vi åkte på kryssning som svensexa för en kompis. Det var en rolig resa. Det jag minns i alla fall, det blev rätt dimmigt där några timmar på natten. Hur som helst var det ju den kvällen som slutade med att jag stod på däck med ett gäng främlingar och sjöng kentsånger på morgonen. Tror jag kom i säng först framåt sjutiden om jag inte minns inte helt fel. Needless to say, men jag hoppade frukosten den morgonen.
Om inget extremt oförutsett inträffar utgår jag i vilket fall som helst ifrån att jag imorgon kommer vara betydligt piggare än jag var samma datum i fjol.

Det är även 21 år sedan jag var på det som då hette Eurodisney men som väl nu för tiden heter Disneyland Paris. Eller, vi var där två dagar i rad så 20 år och 364 dagar sedan jag var där, men 21 år sedan jag var där för allra första gången. Det var rätt praktiskt att vara där på Frankrikes nationaldag, för det var i princip inga fransmän alls så köerna var kortare än normalt. Det var förresten bara ett par dagar efter att Frankrike vunnit fotbolls-vm så när vi anlände till Paris den trettonde (dagen efter finalen) var det rätt uppåt om man säger så. Många tutande bilar med franska flaggor fladdrande ur fönstren. Gissar att det festades en del runtom i Frankrike de där dagarna.

Imorgon visar SVT den jättebra Hjältar i gult och blått som matiné. Se den!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home