Thursday, September 19, 2019

Kan kryssa av på listan

Idag har det faktiskt inte varit en lugn dag. Snarare är ganska produktiv sådan. Tvättat har jag som sagt gjort. Därtill har jag gjort iordning en glassmet som jag ska köra i maskinen imorgon, fått iväg en spontanansökan om jobb, gjort ett ärende nere på stan, bytt sängkläder. Plus en hel del andra vardagliga grejer. Så det har blivit en del gjort. Ätit upp de sista kakorna från kakbaket häromdagen dessutom.
Glassmeten är lite av en historia för sig. Upptäckte när jag hade börjat med den att det nog egentligen hade behövts en termometer för att hålla koll på temperatur och så vidare. Någon sådan termometer har jag naturligtvis inte, så jag fick chansa lite. Så det återstår att se om det verkligen blev en glassmet eller om jag bara gjort en väldigt stor kopp choklad på ett onödigt krångligt sätt. Ska nog önska mig en bra termometer i födelsedagspresent.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home