Saturday, September 07, 2019

Verkar bli sjuk

Haft en, ni kan nog gissa det, lugn och på det hela taget rätt skön lördag. Ätit lite choklad, druckit ett glas rödvin. Går inte att klaga.
Klaga går däremot på att jag nu under kvällen börjat få känningar av ont i halsen. Så vad det verkar håller jag alltså på att bli sjuk. Det är ju ingen höjdare för att uttrycka det milt. Får hoppas att det likt den korta släng av halsont jag fick för någon månad sedan går över tämligen omedelbart och inte för med sig några fler symtom än så. Nu känns det i och för sig den här gången som att det är ett "vanligt" halsont och att risken är att det blir en klassisk förkylning eller liknande, men låt oss hoppas att det oavsett vilket blir milt och snabbt övergående. Det är ju töligt att vara sjuk, även om det inte är mycket mer att göra åt än att vänta ut det. Ska man se något positivt så kommer det dock rätt hyggligt rent tidsmässigt nu. Har inget särskilt planerat till veckan, och så länge det inte blir en riktig brakinfluensa kommer jag bli frisk i god tid till att BIK begår hemmapremiär om några veckor. Lite synd dock på flaskan rödvin jag öppnade i eftermiddags, och den gryta jag hade funderingar på att koka till veckan. Nu går det ju visserligen att koka gryta även om man råkar vara lite förkyld, men har jag ont i halsen är det nog inte riktigt vad jag helst vill äta. Då föredrar jag något mildare och mjukare. Jaja, vi får väl se hur det blir.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home