Tuesday, October 08, 2019

Film med sväng

Tittade naturligtvis på Swing it, magistern! i eftermiddags. Mycket bra film. Klassiker så det bara skriker om det. Jag är i grunden emot villkorande av grundläggande samhälleliga och medborgerliga rättigheter, men fan vet om det inte borde vara obligatoriskt att ha sett Swing it, magistern! för att få rösträtt.
I övrigt ingen särskilt spektakulär dag. Det mesta har väl rullat på ungefär som vanligt skulle jag säga. Lite skönt på sitt sätt att det blivit lite mulet. Inte för att jag egentligen haft något emot de senaste dagarnas sol, det har varit riktigt trevligt höstväder, men det är skönt att inte ha solen rakt i ögonen när jag äter frukost. Det är ju alltid så de här veckorna just innan solen börjar gå så pass lågt att den inte når över taket på grannhuset att den lyser rakt in här, särskilt i köket, och just på morgnarna rakt på där jag brukar sitta och äta. Visst kan jag bara byta sida vid bordet, och det gör jag också när så krävs, men man är ju ändå lite vanemänniska.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home