Saturday, November 02, 2019

Från ilska till tvål

När jag vaknade i morse var jag fortfarande rätt ilsk efter matchen i går. Sedan har det väl kanske inte varit någon briljant dag, men en helt okej lördag ändå. Har tagit det rätt lugnt. Läst några sidor (håller på med Madeline Millers Kirke nu, den är grymt bra), druckit ett glas punsch, lyssnat på lite musik. Trist att Djurgården vann sm-guld. Inte för att jag håller på något lag i fotbollsallsvenskan eller egentligen ens bryr mig sådan ointressant dret, men det sitter i sedan jag var liten och hade AIK som favoritlag i elitserien (det skulle man ju ha ett) att man inte vill att Djurgården ska vinna. Tidigare i kväll såg jag att det stod en polisbil och en ambulans lite längre ner på gatan. Där kan man ju undra vad som stod på. Inget allvarligt får man hoppas. För övrigt utgår jag i från att jag kommer gå och lägga mig betydligt tidigare i kväll än jag gjorde förra lördagen. Eller senare, det beror ju på hur man ser det. Imorgon ska jag köpa en flaska tvål.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home