Thursday, January 02, 2020

Årets första vardag

Gjorde den där hemuppgiften i förmiddags. Precis som jag trodde var det ganska fort och smidigt avklarat. Sedan har dagen varit relativt lugn. Om än lite blåsig. Tog en promenad, bytte ljus i en ljusstake, läste en stund, lyssnade på Haydn-cd:n i symfoniboxen jag köpte för en tia strax före jul för att "fylla upp" hela presentkortet jag hade. Åt upp det sista julgodiset jag hade kvar. En knäck, en skumtomte och några Aladdin-bitar. De enda ätbara julspåren jag har kvar nu är någon skinkskiva, rätt mycket pepparkakor och några julmust. Förhoppningsvis räcker musten ända fram till säsongsavslutningen på tjugondan. Blir det dessutom några kvar att spara till nästa år är det såklart en bonus.
Det värsta med tiden så här precis efter jul är ju annars att man ätit så mycket under helgerna att man går runt och är konstant skithungrig tills magen vant sig med mer normala mängder av såväl mat som godis igen. Det gäller att ha karaktär och inte ta den där nattmackan som känns så lockande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home