Friday, April 10, 2020

En skärtorsdag

Har haft en dag som flutit på hyfsat enligt plan. Ringt några jobbsamtal för att boka in intervjuer och så till nästa vecka. Annars har jag läst en stund, ätit lite godis. Så smått inlett påsken kan man nog säga.
Farmor ringde och sa att morsan sagt att jag skulle kunna hjälpa henne att skaffa swish. Det hade jag säkert kunnat, om farmor haft mobilt bank-id och internetbank (som ju behövs för att skaffa mobilt bank-id) till att börja med. Då muttrade jag lite över min mor.

Vanligtvis brukar jag dricka några bärs med någon polare antingen långfredagen eller påskafton, någon gång händer det rentav att det blir påskfest, men det känns väl rätt tveksamt om det kommer bli av i år. Dels får man ju inte barhänga, dels är ju de flesta rätt osugna på att gå ut överhuvudtaget. Men då får jag väl ta en påskpunsch extra i soffan i stället.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home