Friday, July 24, 2020

Förhoppningsvis rena rama muren

Stefan Steen blev alltså BIK:s nye målis. Har ju ryktats om honom ett tag så inte någon jätteöverraskning. Blir nog bra. Får erkänna att jag inte har någon superkoll på honom, men ser hur som helst ut att bli ett stabilt och bra målvaktspar kommande säsong också. Så återstår väl att se när, om och hur säsongen startar. Om allt hade varit som det brukar och borde hade man fått gå på ispremiär om bara någon vecka. De första träningsmatcherna ytterligare någon vecka efter det. Nu vet vi ju inte ens när seriespelet kommer starta, eller om man ens kommer få gå dit och titta när det väl kör igång. Längtar hur som helst efter att få stå på den där läktaren igen, andas ishallsdoften och se mitt kära BIK skrinna in för match.

Min dag har på det stora hela annars varit lugn. Slözappade lite under eftermiddagen och hamnade på ett program, Kärlek och fördom, som fick mig att undra vad det är för fel på människor. Bara för att man inte är stormförtjust i den ens barn väljer att gifta sig med behöver man faktiskt inte bete sig som ett fullkomligt rövhål.
Sedan läste jag tidningen, drack vin och lyssnade på musik. Tog helg. Det var fint. 3:45 tog det idag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home