Thursday, August 20, 2020

Åskväckt

Blev väckt av åska vid fem imorse. Hatar verkligen nattåska. Hattar visserligen all åska, men särskilt att bli väckt av den. Det var nu ingen jättekraftig åska (och med kraftig menar jag alltså antalet blixtar), men höll istället på relativt länge, så det tog sin lilla tid innan jag kunde somna om. Klockan var nog en bra bit efter sex åtminstone. Fasligt irriterande. Hoppas jag slipper det inatt.

Har sedan haft en lugn och på det stora hela vanlig dag. Kommer ytterligare några åskmuller framemot kvällen. Typiskt nog just när jag hade tänkt göra mat.

För övrigt hade ju inte tv6 någon superlyckad kväll ikväll. De började sända en film utan ljud, det blev reklam och efter pausen började de istället visa en helt annan film. Hade onekligen varit spännande att vara med i kontrollrummet där.

Fan vad fort den här veckan har gått. Känns som det var typ nyss det var fredag och nu är det redan dags igen imorgon. Inte mig emot, jag gillar fredagar, men ändå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home