Tuesday, February 23, 2021

Risktagande

- Kan du skjutsa farmor till lasarettet imorgon?

- Visst, absolut.

- Bra, hon kände sig lite förkyld så de tyckte att hon skulle ta ett covidtest.

Tack för den. Inte så lite sneaky att nämna det där med covidtestet när jag redan hade sagt ja. Nu har jag ju lovat och bättre att jag kör henne än att mina föräldrar gör det, men kan inte förstå varför hon absolut måste köras dit istället för att någon av oss agerar ombud och hämtar ut (och lämnar in) ett test åt henne. Det ju varit det smittsäkraste, även om det sannolikt "bara" är en förkylning (vilket man ju för den delen inte heller vill bli smittad av). Blir en smula trött emellanåt.

Min dag har annars varit förhållandevis lugn. Körde ett långkok under dagen. En köttgryta med rotsaker och lite sådär. Det blev bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home