Monday, May 31, 2021

En uppdatering, ett paket på väg, ett fiasko

Idag kom jag mig äntligen för att kila ner till telebutiken för att se om de kunde vara behjälpliga med att jag inte kunnat uppdatera ios. Det visade det sig att de kunde. När jag efter en kort stund kom tillbaka för att se vad felsökningen resulterat i var telefonen uppdaterad och klart. Fett bra service! Och inte särskilt dyrt heller. Skönt att ha det avklarat, har varit en sådan där grej som legat och skavt att veta att det måste uppdateras men att det inte har funkat när jag försökt göra det.

Fick också mail om att böckerna jag beställde förra veckan skickats. Hade väl egentligen trott att jag kanske skulle få dem idag, men jag har ändå inte tänkt läsa dem förrän sommarnumret av tidningen är ute och man får lite tid över så det spelar ju inte så stor roll om det tar ett par längre innan de kommer. Dock lite störigt att jag kommer behöva gå ner till stan för att hämta (det inte helt lätta och smidiga) paketet. Hade hoppats att det skulle skickas med posten så jag kunde hämta ut det på konsum, men det får väl gå antar jag.

Skrivmaskinen tänkte jag åka och hämta imorgon, för då kommer jag ha bil.


Så kommer vi då till hockeyn. Fiasko får man väl kalla det. Något annat går inte att göra. Kvällens match är väl inte mycket att säga om. Tycker Sverige var bra och borde ha vunnit på ordinarie tid, men att inte få in puckarna när lägena kommer och ett par individuella misstag som resulterar i baklängesmål straffar sig. Ryssarna är lite för bra för skickliga för att det ska gå att slå dem när man inte sätter chanserna, och sedan är det en individuell prestation av Tarasenko som avgör i straffläggningen. Men som sagts av många andra var det de två första matcherna som kostade oss avancemanget, samt Tjeckien-matchen där vi fullkomligt skänkte bort det i sista perioden.

Om Garpenlöv ska sitta kvar? Det är klart att det vore lätt att kräva hans avgång eller entledigande, men jag lutar nog ändå åt att han bör få sitta kvar över OS nästa år, får chansen att bevisa sig när alla de bästa är med. Men skulle det bli ett misslyckade där också, då ska han nog inte coacha landslaget i nästa VM. Om jag tror att han kommer bli kvar? Jo, det får vara utgångstipset, men sedan beror det lite på om förbundet klarar att stå emot en eventuell storm från media och allmänhet.

Jävligt synd bara att Sverige inte spelade som ikväll eller som i Schweiz-matchen hela turneringen. I så fall hade vi inte varit i närheten av missad kvartsfinal utan gått fram som en smärre ångvält genom gruppspelet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home