Wednesday, September 22, 2021

Tur med buffert

Tvättade. Promenerade iväg till kontoret. Är väl typ det jag gjort. Fick lönebesked. Noterade att det var lite mindre än vanligt då det dragits av pengar för några obetalda semesterdagar. Inte oväntat, jag blev snarare förvånad i somras att jag hade full lön hela sommaren, men kanske lite halvdålig timing då det var csn-betalning förra månaden och oktober brukar vara en rätt dyr månad i och med diverse födelsedagar och annat. Tur att jag har en buffert. Sedan skulle man iofs kunna fråga sig om jag rent formellt verkligen tog ut de där obetalda semesterdagarna eller inte, kan se argument för båda sidor där. Men det är i vilket fall en i högsta grad hypotetisk diskussion.

Var även på systemet en sväng i förmiddags och köpte en flaska vin som var ganska ordentligt mycket dyrare än de viner jag brukar köpa. Den ska jag och en kompis dela på till helgen när vi ska ses för ett samtal om ett par böcker vi läst.

Imorgon är det torsdag, sedan nästan helg.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home