Saturday, September 18, 2021

Andades ut för tidigt

Blev färdig med jobbet igår. Gick ner till puben och tog en deadlinepunsch. Det var najs. Andades ut. Slog sig ner en tjomme vid bardisken och började tjöta. Visade sig att vi gått på samma högstadieskola, parallellklass. Sköj.

Idag på eftermiddagen, vid halv fyra, just som jag smuttade på ett glas rött och tänkte slå igång en film ringde chefen och ville ha ändringar i en text. Så då dök det plötsligt upp helgjobb. Jag ska vara ärlig, jag blev riktigt grinig då. Nu har det gått över till någon sorts uppgivenhet över hur sjutton jag ska få ihop det. Behöver hämta information från källor där det inte finns någon som helst information av relevans för artikeln, och att bara dra ihop något på känsla går ju liksom inte. Jaja, det får lösa sig. På något sätt.

Den där filmen blev istället att jag tittade på ikväll. Imorgon får jag slita med det där jobbet. Och gå och rösta i kyrkovalet såklart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home