Friday, December 01, 2023

Ingen tidning

Jobbat på under dagen. Sedan skulle jag ta helg, men det gick inte riktigt som jag tänkt. På grund av någon trafikolycka levererades inga kvällstidningar hit till stan i dag, och min vanliga ta helg-ritual går ju ut på att dricka ett glas vin och att läsa den gott tjocka fredagstidningen. Så där fick det bli en omplanering helt enkelt. Blev ett glas vin och en film istället. Sedan drack jag säsongens första julmust och kollade på julkalendern. Det är ju trots allt en rätt tung första december-tradition.

Sedan kan man diskutera om det verkligen fullt ut kan kallas att ta helg när jag ska iväg på jobb imorgon, men ändå. 70-årsjubileum för Folkets hus minsann. Kan nog faktiskt bli ganska kul. Har en festskrift som gavs ut i samband med invigningen så tänkte nog krydda det hela med lite citat från den.

På tal om jobb och tidningar förresten så tror jag att jag på det stora hela ligger ganska okej till tidsmässigt. Klart att det hade varit skönt att ha ytterligare något färdigt, men jobbar jag bara på borde jag kunna ro det i land den här gången också. Det är ju bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home