Thursday, June 25, 2026

Stelhet

Kom mig inte riktigt för att städa köket idag, det får blir imorgon istället. Däremot har jag både dammsugit och moppat golvat, så det var ju inte så illa. Annars har det väl varit en ganska vanlig dag. Jobbat och så. Finns inte så mycket att säga om det. Enligt en granne ska åtminstone en av måsungarna ha skuttat ner från granntaket nu. Skulle nog rentav kunna vara två för jag har bara sett en på taket idag. Har dock inte sett någon unge marken och inte heller märkt av att måsföräldrarna ska ha varit aggressiva mot folk i kvarteret. Så vi får väl se vart det tar vägen. Hur som helst börjar det närma sig att just de tre ungarna blir flygfärdiga. Senast till nästa helg borde de uppnått detta utvecklingssteg. Sedan är det ju andra ungar som kläckts senare så det dröjer väl ytterligare ett par veckor eller så innan det helt lugnar ner sig, men början på slutet av måssäsongen börjar i alla fall kunna anas.

Har annars blivit lite stel i korsryggen. Antar att det är bokkartongerna jag släpade på mellan förrådet och lägenheten häromdagen som gör sig påminda. Lyfte antagligen lite fel och, framförallt, för ouppvärmt. Ett par av kartongerna var dessutom rätt tunga så ja, det är vad det är. Får väl hoppas att stelheten går över snart bara. Blir ju liksom lättare att exempelvis knyta skorna då.

Fick förresten löfte idag att jag ska få (minst) en av de innestående lönerna senaste på fredag. Det hoppas jag verkligen att det håller. Annars kan det bli knepigt att betala räkningarna i tid. Förjäkligt att det ska vara så när jag tjänat ihop pengarna för längesedan och egentligen inte borde behöva tänka på pengar alls, men nu är det tyvärr så. Får hoppas att det där rätar upp sig så snart som möjligt, för man vill ju inte behöva snåla och oroa sig för ekonomin när man har semester. Det ska ju vara en sorglös och lättsinnig tid.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home