Saturday, December 02, 2006

Kvällens klubb

Quit your dayjob var fantastiska idag. En riktigt riktigt riktigt bra spelning.
Tyvärr fick vi inte spela vår musik idag heller, det var jävligt trist. Och det var inte bara vi som tyckte, var många som berättade att dom tyckte det var dåligt att det spelades discomusik. Men vi förklarade så gott vi kunde att vi tyvärr inte kunde styra över det och dom flesta förstod det så förhoppningsvis spillar det inte över allt för mycket på oss.
Men hur som helst var det jävligt roligt ändå, och det var många som kom fram och sa att dom tyckte bandet var bra och så där (några tackade till och med för att vi hade bokat dom). Bandet var också dom väldigt nöjda och berömde oss (mej) för vårt initiativ att starta klubben. Det sätter karlskoga på kartan som dom sa (dom berättade tillexempel att dom hade fått ett mejl från nån amerikan där det stog "Karlskoga, is that i texas?"). Det är nog faktiskt det som jag tycker har varit roligast under hösten att alla banden har varit så nöjda med arrangemanget och att dom har haft roligt och så där, för det bidrar ju till att ge oss ett gott rykte i branschen. Sen är det ju alltid kul att få beröm för saker också.
Dock måste jag säga att vi idag hade förvånansvärt få besökare (alltså det var hyfsat med folk men vi hade väntat oss mer) vilket jag tror beror på ett antal samverkande faktorer som jag dock inte ska gå in närmre vilka dom är (eller ja idolfinalen kan jag nämna, den gjorde säkert att några så kallade marginalbesökare stannade hemma).
Jag återkommer säkert med fler historier om kvällen någon annan gång.

Det har i alla fall varit en sjukt rolig höst och jag vill tacka alla som har medverkat till att Klubb Perfektion har blivit så bra som det blev. Så tack alla band som ahr gjort fantastsika spelningar, tack alla besökare som har kommit (utan er hade dte inte avrit möjligt!) och tack alla som har hjälpt till både före och under klubbkvällarna, ert arbete har varit hyperviktigt för oss.

Nu ser jag fram emot våren (japp vi fortsätter med klubben i vår) och hoppas att det blir minst lika roligt. Hitills har vi ett band klart, det är Lamont som spelar här första fredagen i mars.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

grattis, låter som en massa skoj kväll! :)

1:03 PM  
Blogger Nicklas R said...

Ja det var det också. Längtar redan till våren (även om dte ska bli rätt skönt att vara "ledig" ett tag också, småparadoxal känsla faktiskt)

4:35 PM  

Post a Comment

<< Home