Sunday, September 09, 2007

Det var på håret

Var skönt att åka tåg utan att avra bakfull för en gångs skull idag. Dock blev jag lite besviken när det visade sej att tåget mellan Nässjö och Hultsfred var den gamla sunkiga rälsbussen och inte det rätt nya och bekväma krösatåget.
Var förresten galet nära att jag blev jätteförsenad. X2000 mellan Mjölby och Nässjö (vilka metropoler jag rör mej mellan) var nämligen 30 minuter försenat och jag exakt 30 minuter på mej i nässjö. Så precis innan tåget anlände till Nässjö ropade konduktören ut i högtalarna att tåget mot Hutsfred inte skulle vänta utan att vi som skulle åt det hållet vackert fick vänta på nästa tåg som gick 19.15 (klockan var då cirka 17.20), lagomt roligt så där och jag blev rätt sur och stressad och allt sånt där som man blir i sånna lägen. Men så precis när tåget stannade så hördes konduktörens röst återigen i högtalarna, han hade då precis fåt veta att tåget mot Hultsfred skulle vänta 5 minuter till så man skulle hinna med om man skyndade sej. Jag skyndade mej och jag hann med och det vr rätt gött att slippa sitta 2 timmar i nässjö.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home