Sunday, April 13, 2008

Minneslappar

Ibland när jag kommer hem efter en fest skriver jag små minneslappar till mej själv om sådant jag har kommit på under kvällen som jag ska påminnas om dagen efter. Det kan handla om något jag ska blogga om, det kan vara något jag kommer på att jag borde göra följande dag eller ja vad som helst som jag just då tycker jag behöver komma ihåg.
Jag får dock ytterst sällan användning av dessa lappar. Dels eftersom dom ofta kan vara ganska svåra att läsa, jag har ju inte världens bästa handstil vanligtvis och efter en festkväll med alkohol blir dne ju inte direkt bättre. Men kanske framförallt eftersom dom idéer som kändes lysande på kvällen sällan är lika lysande när man är nykter.
Det måste dock sägas att dessa lappar är synnerligen underhållande. Speciellt dom gånger man inte alls minns dom och man galet bakfull staplar upp och får syn på en i bästa fall knappt läsbar lapp med en påminnelse om något som just när man skrev det kändes oerhört viktigt. Det har gjort både en och två miserabla bakfyllemornar lite lättare att utstå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home