Wednesday, July 02, 2008

Konstigt med tågtider

Ska ju åka tillbaka till Karlskoga imorrn så jag kollade precis upp lite tågtider. Det går liksom att det går ett tåg härifrån vad halv två varje dag så jag tänkte att jag skulle ta det för halv två känns som en rätt rimlig tid att åka iväg i oc hmd att man inte behvöer gå upp särskitl tidigt me ndte är ändå inet jättesent när man kommer fram. Men av någon jävla anledning kommer inte den avgången med som ett alternativ när man söker resa mellan Karlskoga och Hultsfred. Jag förstår verkligen inte varför den inet gör det för när man söker mellan Hultsfred och Örebro finns den med som ett alternativ. Jag hade väl kunnat förstå det om det så att säga var stopp i Örebro men länsbussen mellan Örebro och Karlskoga avgår liksom en gång i timmen så det är det ju inte.
Funderar dock på att köpa tågbiljett till Örebro och sen köpa bussbiljett till Karlskoga på bussen, dock är då nackdelen att om tåget är lite försenat till Örebro är chansen mindre att bussen väntar in tåget i och med att tågpersonalen inte vet att jag ska vidare och därmed inte kan se till så att bussen väntar ett par minuter (nu går det ju som sagt en buss i timmen så det löser sej alltid men att sitta och vänta en timme i Örebro kan bli aningen segt).

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

här kanske du kan få lite hjälp med tåggrejerna http://www.youtube.com/watch?v=iy2dWhVHN3E&NR=1

9:31 PM  

Post a Comment

<< Home