Friday, September 26, 2008

Den nya Maritlåten

Marit inte bara kallar låten för en bakfyllevisa utan ahr även lagt in ordet bakfyllevisa i titeln. "I tought I would be older by now (bakfyllevisa)" heter den och att det är just en bakfyllevisa råder inget tvivel om när man lyssnar på låten. Låtens jag vaknar upp efter en festkväll och inser att "åh nej, nu har jag pratat för mycket igen och berättat om saker jag inte hade tänkt berätta om" (första textraden går också just "oh no not again, I poured out all my secrets to strangers").
Jag vet inte riktigt vad det säger om mej men jag kan definitivt känna igen mej i låten. Jag menar det har väl hänt nån gång att man vaknat dagen efter en festkväll och haft lite ångest över att man pratat om saker man inte borde ha pratat om och så vidare. Andra versen beskriver låtens tema ganska bra:

"But it´s the same, same old song, just a glass, maybe ten
shut off my ears and put my mouth in a high gear
and then I bragged all night long and then I fell into bed
and then I woke at 5 30 from nightmares
now my wallet is empty, my credit card´s declined
from the strips I can tell I was way out of line
trip to bathroom and there I take a bow

I thought I would be older by now"

Det är en bra låt och ja så mycket mer har jag väl inte att säga om den. Just nu i alla fall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home