Friday, January 16, 2009

Det gick bra

Nu är jag hemma igen sen en stund tillbaka. Hann som synes med det tidiga tåget, det känns skönt.
Oppositionen och det där gick bra för övrigt. Man kan ju alltid göra det bättre men för att ha varit första gången gick det bra. Var intressant att få lite synpunkter på sin egen uppsats också, att få lite andra perspektiv och så på det man gjort.
Fick för övrigt helt galet mycket beröm för en del grejer i uppsatsen av läraren. Metodkapitlet tyckte han i stort sett höll D-nivå (detta var en B-uppsats) och empiri- och analyskapitlet fick jag också beröm för. Framförallt övergången dom emellan och hur dom var sammanvävda och så vidare fick jag så mycket beröm för att jag nästan blev generad. Jag minns inte exakt vad det var han sa men det var typ att det var sjukt bra. Då blev jag ganska nöjd faktiskt.
Det är när det går så där bra och man får så fin feedback som man på något sätt känner att det ändå var värt allt slit, att det hårda jobbet lönar sej.

Nu har jag en uppgift kvar, en inlämningsuppgift som ska vara klar på söndag, så det gäler att behålla fokus och koncentration ett par dar till, se till att fortsätta prestera på en hög nivå terminen ut. Men när jag har klickat på skicka på söndag kväll eller söndag eftermiddag eller när jag nu blir klar och terminen är slut och kan läggas till handlingarna, då ska jag sätta mej i soffan, andas ut och säga till mej själv att fy fan vad bra jag är som har klarat det här.
Sen ska jag till Kalmar igen på måndag för att ett upprop och lite sånt så något direkt firande blir det nog inte på söndag. Men när jag kommer tillbaka hit på måndag är det långt ifrån omöjligt att jag korkar upp champagneflaskan jag har i kylen för att fira att den stenhårda period jag haft sen någon gång i november äntligen är slut och att jag klarade det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home