Saturday, January 17, 2009

En halv sida (på 6 timmar)

Skrivandet på inlämningsuppgiften har verkligen gått skitdåligt hittills. Har suttit sen typ 10 imorse och har fått ihop lite drygt en halv sida. En halv. Jag har liksom inte kunnat koncentrera mej ordentligt och så fort jag småfastnar på någon formulering eller liknande blir jag sittande länge som fan och ja det går extremt trögt helt enkelt. Jag förstår inte vart mitt fokus och flyt från förra helgens uppsatsskrivande har tagit vägen, då satt jag ju bara och matade fram sida efter sida med åtminstone hyfsat hög kvalitet liksom.
Men det kanske har ett samband, typ att jag på något undermedvetet sätt slappnade av när uppsatsen var klar eller nått. Jag har ju haft problem att koncentrer mej på skoljobbet hela veckan liksom. Hur som helst är det frustrerande när det går så här trögt alldeles oavsett vad anledningen är.
Tänkte ta en paus och göra något annat en stund nu så får vi se om det går bättre sen. Hoppas det gör det, annars måste jag ju skriva så galet mycket imorrn.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

det är jättesvårt att hålla hög standard på skrivandet och pluggandet flera veckor i rad, det är nästan omöjligt. ge dig själv ledigt i en dag tycker jag, så att energin kommer tillbaka. annars blir du bara frustrerad!

12:06 PM  
Blogger Nicklas R said...

Det är sant, och jag vet nog det egentligen men man vill ju ändå fortsätta prestera på en lika hög nivå som tidigare under kursen liksom och jag du vet hur det kan bli med prestationsångest ch grejer.
Fast uppgiften skulle lämnas in idag så jag var typ tvungen att jobba idag också, men bortsett från uppropet imorrn tänkte jag ta ledigt från skoljobb i stort sett hela nästa vecka. Jag behöver vila upp mej lite efter den här närmast sinnesjuka perioden jag haft sen mitten av november typ (även om det allra tuffast har varit den sista månaden lite drygt)

5:46 PM  

Post a Comment

<< Home