Tuesday, January 13, 2009

Läsdag och en beställning

Idag har jag primärt haft en läsdag. Eller försökt ha en läsdag i alla fall, har varit lite si och så med koncentrationsförmågan. Men till sist fick jag det jag siktade på att få läst idag läst ändå.
Har sett till att beställa tv till lägenheten i Kalmar också så jag har lite fler kanaler än bara svt och tv4. Hade hoppats på att dte skulle gå att beställa vanlig kabel-tv som jag har nu men det fanns tydligen inte där utan det blir digital-tv med box. Är väl inte supernöjd med det i och med att det inte går att spela in på någon annan kanal än den man tittar på (vilket är rätt pissigt eftersom själva anledningen till att man spelar in om man är hemma är att program på olika kanaler krockar) men det får väl gå på nått sätt. Visserligen fanns det en box där man kan spela in på andra kanaler än den man tittar på men den var rätt avancerad tydligen och kostade 2000 pix, det kändes lite väl saftigt med tanke på att jag är student.
Men jag får väl testa nu ett tag och se hur det går och är det allt för jobbigt att inte kunna spela in annat än det man tittar på och jag tycker det är värt ett par tusenlappar så går det ju alltid att byta box liksom.

Ska nog göra mat om en stund. Börjar bli dags för det tror jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home