Sunday, February 08, 2009

Ingen direkt spännande dag

Det gick bra att åka både till Giraffen (köpcentrumet där cop och maxi heter så) och tillbaka. Sen jag kom tillbaka därifrån har jag ägnat tiden fram till att jag satte mej här åt att läsa tidningen så det har inte varit någon direkt spännande dag hittills. Men det har varit rätt lugnt och skönt liksom.

När jag läste tidningen såg jag att många var upprörda över det nya systemet att bestämma vilka som går vidare i melodifestivalen, jag kan hålla med om att det är dumt att ändra något som funkar men jag blir trött på folk som gnäller för att dom tycker det var ett krångligt system som dom inte förstår. Inte för att vara dryg eller så men är man inte lite dum i huvudet om man inte förstår dom nya reglerna?
Dom var ju inte ett dugg svåra att förstå, först är det en röstningsomgång och dom fyra första där möter varandra i dueller, lätt som en plätt. Att tre försvinner efter en stund är ju egentligen totalt irrelevant, man kan likna det vid det berömda repet i vasaloppet, har man inte kommit till ett visst ställe en viss tid får man inte fortsätta men det blir ju inte ett helt nytt lopp för dom som får fortsätta. Man behöver inte ens ringa och rösta fler gånger än man gjorde tidigare eftersom det ju är samma röstningsomgång som fortsätter efter att "repet dragits", det som motsvarar tidigare års andra röstningsomgång är ju duellerna (men det är väl det som folk inte förstår).
Om man sedan trots allt inte skulle förstå så är väl det okej, men gnäll inte om det utan försök ta reda på hur det ligger till istället så du förstår till nästa gång (och det är alltså mest folks jävla gnällande jag blir trött på även om jag förundras över hur man lyckas med att inte förstå).

0 Comments:

Post a Comment

<< Home