Sunday, March 22, 2009

Idag är det söndag

Det är alltså söndag idag. En söndag i mars månad 2009. När man tittar ut är det inte alls lika fint väder som det avrit dom senaste dagarna, det är mulet och några grader kallare. Det ser ut att ha regnat tidigare under förmiddagen men nu är det uppehåll. Man skulle kunna kalla det ganska typiskt grått söndagsväder.
Och det här vädret ska jag nog snart gå ut i. Jag ska nämligen gå och köpa Aftonbladet, en liter mjölk, två gorbys och ett frimärke (så jag kan posta upp kontraktet angående Molotov Jive till Luger).
Något annat jag ser när jag tittar ut är en koltrast som hoppar omkring i buskarna här utanför. Den verkar ha hittat något ätbart, exakt vad det kan vara vet jag dock inte för jag har ingen aning om vad koltrastar äter.
Sånt kan man se när man tittar ut genom fösntret en helt vanlig marssöndag 2009.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home