Wednesday, March 25, 2009

Nyheter från norra länsdelarna

Så den där festivalen uppe i norra delen av länet släppte lite band idag, tänk så man missar när man är i skolan och/eller pluggar hela dan. Släppet innehöll i alla fall:

CYNDI LAUPER [US] MANDO DIAO [S] SAHARA HOTNIGHTS [S] NASHVILLE PUSSY [US] THE VIRGINS [US] MADCON [NO] THE DØ [FR] PRISCILLA AHN [US] MFMB [S] OH LAND [DK] SKANSROS [S]

Vad ska man säga om det då? Cyndi Lauper känns lite konstigt, vart kom det ifrån liskom. Men har man druckit några öl och är på bra humör så kan man säkert uppskatta det på något sätt. Mando och Hotnigjts känns väl inte som några överraskningar direkt. Skansros är kul, det är ett mycket bra band. Annars måste jag erkänna att det är pinsamt många av dom som finns med i släppet jag inte har någon koll på (och i vissa fall inte alls känner till). Men efter att lite fort ha tittat igenom presentationerna av banden verkar det finnas en del fint där.
Har förresten tittat igenom forumet på Rockpartys sida lite grann och sett att det finns några stycken som tjatar om att Aqua brode bokas, och jag måste nog faktiskt sälla mej till den skaran. Det hade fan varit coolt alltså. Visserligen är väl inte Aqua något man egentligen borde erkänna att det vore coolt om dte bokades men va fan liksom, hela den danska vågen i slutet av 90-talet är ju så sjukt mycket nostalgi, och även om man älskar det på ett ironiskt sätt så älskar man det ju liksom. Det blev mycket liksom där men jag skyller det på att jag är trött.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home