Wednesday, May 20, 2009

Trevligt besök på Kalmar Konstmuseum

Så har man varit lite kulturell och besökt konstmuseét då. Kom precis hem därifrån faktiskt. Men det var ett trevligt besök så det är nog inte omöjligt att jag tar mej dit någon mer gång i framtiden om jag behöver något att göra nån dag. Billigt var det också, 20 spänn betalade jag, extremt prisvärt.
Känns som jag kan få till en rätt bra anlys av utställningens upplägg och så där också. Men på tal om det så när jag gick runt där antecknade jag ju för att komma ihåg funderingar och sånt jag la märke till och lite sånt där för skoluppgiften. Och medans jag gick där och antecknade dök det upp en skolklass som var där på studiebesök, vad jag försod var det en gymnasieklass med blivande elektriker, och man kan ju säga som så att uifrån deras blicakr att döma verkade dom tro att jag var typ värsta konstkillen eller nått och att jag typ höll på och skrev anteckningar om själva konsten. Och jag kunde naturligtvis inte hålla mej ifrån att spela med och ställde mej och betraktade ett par av konstverken väldigt grundligt samtidigt som jag låtsades anteckna om det jag såg. Och den historien lät mycket bättre i huvudet än i skrift.
Men som sagt, det var ett mycket trevligt besök. Kan definitivt rekomendera att kika in där om ni skulle råka vara i Kalmar.

Nu tänkte sätta mej och skriva lite. Måste ju få det gjort också liksom.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home