Monday, May 18, 2009

Inte längre regnigt

Nu är det inte grått och regnigt längre ty för cirka 20 minuter sedan sprack det upp och nu har det helt plötsligt gått och blivit en ganska fin kväll. Dock har jag fortfarande ganska tråkigt men det får man väl leva med.
Fick förresten mitt röstkort till det där EU-parlamentsvalet idag så nu vet jag vart "min" vallokal är belägen. Eller det vet jag egentligen inte alls för jag har ingen aning om vart Djurängsskolan ligger, men det går ju att ta reda på. Förra gången det var val till EU-parlmanetet var första gången jag fick rösta i ett val överhuvudtaget, då förhandsröstade jag på postkontoret för jag var bortrest på själva valdagen. Var nere i Göteborg för att se Paul McCartney faktiskt. Men i år ska jag nog rösta på det gamla hederliga sättet och traska iväg till vallokalen på valdagen, som jag gjorde när det var riksdagsval sist. Känns lite mer "äkta" på något sätt att rösta så än att förhandsrösta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home