Friday, July 17, 2009

Är "träligt" sött?

Under festivalen, när vi var ngåra stycken som tog en liten paus och pustade ut medan vi bar in Killers grejer på scenen, kom samtalet av någon anledning in på dialekter.
Någon minut senare, när vi fortafrande står och hänger mot en låda (eller case som det heter på fackspråk), ser jag ett i filtar inlindat piano som står bakom ett helt gäng casear. Eftersom jag misstänkte att det var det piano som Regina Spektor skulle använda (hon spelade före Killers) sa jag något i stil med "fan vad träligt om man ska ha det där pianot" och nickar i riktning mot pianot. Då hör jag från en av tjejerna i gänget runt lådan "men 'träligt', vad gulligt".
Alltså inte för att vara sån, men vad är det som är så gulligt med "träligt"? Det är väl ett ganska vanligt ord, eller?

Och pianot? Det visade sej var Reginas piano och vi fick flytta på casearna (lådorna) för att kunna rulla fram det och ställa där det skulle stå på scenen. Så jag har faktiskt rört det piano Regina Spektor spelade på. Det är nästan, men bara nästan, lite coolt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home