Tuesday, July 14, 2009

Fredag, banddagen

Eftersom jag var ledig passade jag på att ta lite sovmorgon på fredagen. Det var skönt att inte ha klockan på ringning utan kunna gå upp när man själv kände för det.
När jag hade klivit upp och fått i mej lite frukost (hade fortfarande kvar lite päronkräm och päronsoda, åt och drack dock upp det sista under fredagsmorgonen) och allt sånt där traskade jag iväg mot festivalområdet, eftersom jag var ledig blev fredagen även den av dagarna då jag såg flest band, blev åtta spelningar allt som allt den dagen.
Började med att titta på Lisa Bouviers utmärkta spelning på rookiescenen (recensioner om det jag ser kommer som bekant senare) och när det var slut förflyttade jag mej till Stora Dans där jag tittade på Skansros. Två trevliga popspelningar att börja dagen med. Direkt efter Skansros blev det Krunegård och när han var hade spelat färdigt traskade jag ner till Hawaii för att titta på Anna Ternheim.
Efter Ternheim passade jag på att kika in på funktionärsserveringen och ära eftersom det inte var något som riktigt lockade på någon av scenerna på ett tag. Det gick dock rätt fort att äta så sen gick jag tillbaka till tältet en liten stund. Där tog jag ett par glas vin och var social med mina grannar ett tag. Blev även bjuden på en klunk äppelvin (för att smaka på den typ) men det var ingen höjdare direkt, det smakade liksom äppelkaka och visst, äppelkaka är väl gott liksom, men inte som vin.
Nåväl, efter att ha suttit där ett tag var det dags att gå och se A Camp. Så jag gick och tittade på A Camp. När A Camp hade spelat färdigt gick jag ännu en gång upp till Stora Dans där jag den här gången tittade på Lowood. Sedan gick jag tillbaka ner till Hawaii där jag såg Mando Diao innan jag avslutade kvällens bandtittande med att se Lenka på Teater. En trevlig avslutning på kvällen.
När jag skulle gå ifrån festivalområdet tillbaka till tältet var jag hungrig så jag köpte något att äta, jag minns inte exakt vad men det var typ en hamburgare eller kebab eller nått. Men så när jag precis kommit ut genom grinden från festivalområdet (eftersom jag var funktionär använde jag aldrig dom vanliga entréerna, var ju mycket smidigare att gena genom dom för vanliga besökare stängda gaterna liksom, där slapp man även bli visiterad när man skulle in) är det någon som råkar gå in mej så jag tappar maten på marken. Det kändes rätt misär just då eftersom jag var hungrig som fan men inte orkade gå in och fixa något nytt att äta. Så då satte jag mej och tjurade en stund när jag kom tillbaka till tältet.
Sen är jag inte helt säker på om jag gick och la mej direkt eller om folket jag kände dök upp och jag hängde med dom en liten stund. Men det blev liksom inget festande i alla fall. Jag skulle ju upp och jobba på morgonen så det var inte riktigt läge för att festa.

Och ännu en kväll somnade jag attans fort när jag gick och la mej.

Dagens kändisspaning: Mona Sahlin som tycktes ha stått och tittat på A Camp. Hon hade sällskap av en allvarlig man med öronsnäcka.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home