Thursday, July 23, 2009

Jag ska tydligen bli chef när jag bli stor

Fick ett mejl från någon sorts karriärcoachingsida jag tydligen är medlem på med en länk till ett test där man skulle få veta lite om sin personlighetstyp och passande karriärer och liknande. Naturligtvis gjorde jag testet, man vill ju veta vilka yrken man är lämpad för liksom.
Mitt resultat:

Personlighetstyp
Född ledare. Utomordentlig förmåga att förstå övergripande organisatoriska problem och finna hållbara lösningar. Intelligent och allmänbildad, ofta mycket bra talare. Värderar kunskap och kompetens

Passande karriärer
Företagsledare, VD, organisationsgrundare, affärsföreståndare, chef, entreprenör, domare, advokat, jurist, datakonsult, universitetslärare, politiker, kreditrådgivare, fackrepresentant, marknadschef, banktjänsteman, systemanalytiker, forskare

Jag måste säga att det känns som ett ganska bra resultat. Jag menar egentligen säger dom ju att jag är typ skitsmart och allmänt bäst och att jag borde få någon form av topposition.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home