Monday, July 27, 2009

Slovakisk TV

På tal om skumma tv-kanaler som finns här så har morsan och farsan en slovakisk musikkanal. Man kan undra lite varför den finns med i nätet här, jag menar efterfrågan kan ju inte vara särskilt stor.
I grunden är den som vilken musikkanal som helst. Vad jag har sett visar dom musikvideor i stort sett dygnet runt, och ibland till och med något riktigt bra (häromdan visade dom exempelvis Lenkas trevliga "The Show" när jag zappade förbi). Men förutom musiken är typ allt på slovakiska, reklamen, dom korta nyheterna dom verkar sända då och då och så vidare, plus en och annan låt som sjungs på slovakiska så klart (jag antar att det är slovakiska i alla fall, hör liksom inte riktigt skillnad på dom olika slaviska språken).
Även om det naturligtvis är trevligt att få veta vad som är hett i Slovakien undrar man som sagt varför den ligger med i nätet här. Fast kanske är det lite som ersättning för att ztv inte finns och att mtv nästan aldrig visar musik längre, för även om reklamen är på slovakiska på musiq (kanalen heter så) får man ju faktiskt se musikvideor. Det känns hur som helst en aning skumt, jag menar varför just en slovakisk kanal? Jag hittar inte riktigt logiken bakom det hela.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home