Friday, September 25, 2009

Resan

Resan hit var det ja. Den gick utmärkt, inte en enda försening. Det var rätt sjukt mycket folk på ett av tågen vilket väl inet var någon höjdare, det blev liksom trångt och så där som det alltid blir på överfulla tåg, men det var väl det enda man ens avlägset skulle kunna kalla ett missöde.
Fick lite gjort också, skrev lite på en grej till klubben (hade tänkt göra skoljobb men insåg att böckerna jag behövde för det inte låg särskilt bra till i packningen, rätt klantigt gjort av mej faktiskt, fast klubbgrejen behövde ju skrivas den också). Dessutom lyckades jag faktiskt sova en del på tåget, annars brukar jag typ aldrig somna förrän det är typ 10 minuter kvar tills man ska gå av. Men dte var skönt, då var jag liksom rätt pigg sen under resten av dagen.
Och för att verka lite allmänt tågnördig kan jag upplysa om att regionaltåget från Linköping till Katrineholm (som sedan fortsätter upp mot eskilstuna, västerås, sala) kördes med ett reginatåg istället för ett X12 som det har brukat vara förut när jag åkt den sträckan. Spännande värre va? Och jo, jag var tvungen att googla fram modellbetckningarna för tåget (eller reginatåg känner jag igen ändå men X12 googlade jag). Riktigt så allmänbildad är inte ensa jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home