Thursday, February 11, 2010

Blev det något köp?

Det blev ingen kostym idag. Var inne och tittade lite men måste nog fundera lite innan jag bestämmer mej för vilken jag vill ha. Plus att min storlek inte fanns för tillfället i butiken jag var inne i (hade blivit något strul med leveranser tydligen) vilket naturligtvis också bidrog till att det inte blivit någon affär idag. Just den butiken var för övrigt smått fantastisk, den såg ut som en riktigt gammeldags härlig herrekipering, det kändes som att butiken såg likadan ut som den alltid har gjort och att gubben som hade den har stått där och sålt herrkläder sedan tidens början ungefär. Inredningen och alltting var liksom bara underbart, med risk för att låta klyschig så fick man lite som en fläkt av äldre tider när man klev in genom dörren, lite som att tiden stått stilla inne i butiken (på ett bra sätt alltså). Det var inte alls som klädaffärer brukar vara nu för tiden utan det kändes verkligen genuint och äkta på något sätt, det var en hur charmig butik som helst.
Sen hade jag tänkt gå till ett annat ställe och titta lite också men jag upptäckte när jag kom ut från den första butiken att tiden var sådan att om jag skyndade mej så skulle jag hinna åka på samma bussbiljett hem som när jag åkte ner till stan så då tog snålheten överhanden. Men jag tänkte titta in i den andra butiken till veckan någon gång och se vad dom har för kostymer där. Även om jag måste erkänna att man känner lite att man vill handla i den butik jag var inne i idag just bara för att den var så oerhört charmig och underbar. Men skulle det bli så att jag hittar en helt fantastisk kostym som jag bara måste ha på det andra stället kan jag ju alltid köpa en skjorta och allt annat jag behöver (ett bälte och en slips, jag har visserligen några slipsar redan men köper jag en ny kostym vill jag nog ha en sprillans ny slips också) i den charmiga butiken. Fast nu har vi ju ingen aning om ifall det blir så eller inte så det kanske är lite onödigt att börja göra sådana planer redan nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home