Thursday, May 27, 2010

Rätt missnöjd, trots allt

Jag har aldrig tyckt att Bergendahls låt är särskilt bra, snarare är det en osedvanligt tråkig och intetsägande låt, och jag sa redan när den vann melodifestivalen att risken var uppenbar att vi skulle missa finalen i år. Jag fick uppenbarligen rätt (folk borde lyssna på mej) men jag är ändå djupt missnöjd med resultatet. Dels för att man ju alltid blir smått patriotisk i såna här sammanhang och vill att det ska gå bra för Sverige men framförallt blir jag missnöjd när man ser vilka jäkla dynglåtar som gick vidare istället. Jag menar, Ukraina, på allvar? Det var ju en på alla sätt fruktansvärd låt, vulgär och ja bara allmänt värdelös. Eller Turkiet för den delen, också en smått fruktansvärd låt. Och Cypern, hur gick det till? Och då har vi inte nämnt Danmark än, att den dåliga jäkla låten gick vidare är nästan det som är mest chockerande av allt. Mycket märkligt. Så jag är missnöjd som sagt, och en liten smula upprörd.

Annars kan man väl säga att Holland och Slovenien gör upp om titeln som årets kalkon. Båda låtarna är makalösa haverier men just nu lutar jag nog åt att Slovenien är värst, den är fruktansvärt dålig. Litauens skumgummiintrument var pinsamma, att Irland gick vidare med sin sega låt var konstigt, trodde faktiskt (och var till och med rätt säker) att Sverige skulle gå vidare efter att ha sett alla framträdanden men tji fick jag, programledarkillen var rätt irriterande idag också (dom andra två sköter sej dock bra) och att fjant-Eric Saade sitter med i jurygruppen från Sverige är inget annat än djupt upprörande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home