Thursday, May 27, 2010

Snart ESC igen, ser mer lovande ut den här gången

En dryg timme kvar till nästa semifinal alltså. Den här andra semifinalen känns på förhand lite mer intressant än den förra. Dels naturlgitvis för att Sverige är med men framförallt för att den överlag ser betydligt mindre blek ut än vad den första var. I den här semin har jag i alla fall någon sorts minnesbild av om inte de flesta så i alla fall många av bidragen, vilekt jag inte hade i tisdags. Det bör väl dock påpekas att minnesbild i det här fallet inte per automatik betyder att jag minns låtarna, utan det kan lika gärna vara någon detalj i videon eller ungefärlig stil på bidragen och så vidare. Men lite bättre koll har man i alla fall.
Dessutom är ju årets två fetaste kalkoner med ikväll. Hollands dansbandselände och Sloveniens tja, jag vet inte vad jag ska kalla det ens en gång.

Den stora frågan är ju dock om Sverige tar sej vidare. Jag är inte alls särskilt förtjust i låten, tycker den är väldigt tråkig och slätstruken (och dessutom är jag fortfarande lite sur över att Salem inte vann) men man vill ju ändå att den ska ta sej vidare, skulle kännas konstigt om inte Sverige är med i finalen. Jag skulle inte bli förvånad om den inte går vidare men i slutändan tror jag nog ändå att den gör det, jag hoppas det i alla fall för som sagt, man vill ju ha Sverige i finalen.
Men eftersom jag har lite koll på kvällens startfält kanske man skulla våga sej på att tippa, jag skulle inte våga satsa några pengar på det men ska jag gissa så skulle jag så här på förhand säga att följande tio länder går till final (skrivna i startnummerordning): Litauen, Armenien, Israel, Schweiz, Sverige, Azerbajdzjan (här har vi ett land som borde byta namn av hänsyn till oss som måste skriva det), Rumänien, Bulgarien, Kroatien, Turkiet.

Vi får se hur det går.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home