Sunday, September 19, 2010

Röstat! (rödgrönt naturligtvis)

Nu har jag varit och röstat. På det som jag nämnde tidigare att jag skulle rösta på (recap: miljöpartiet i riksdags. och kommunvalet, vänsterpartiet i landstingsvalet). Det kändes bra, jag gillar att gå och rösta, gillar liksom den där lite smått spända och ödesmättade stämningen som alltid råder kring vallokalen.
Personkryssade dock inget i år. Var nära att sätta ett kryss på en snubbe bara för att han hade ett tufft namn men det kändes inte helt rätt att kryssa när man inte alls har koll på vad personen i fråga står för och så vidare. Ett tufft namn känns liksom inte som ett hållbart kriterium för att sätta ett kryss.

Nu ska jag lägga mej på soffan och läsa ett kapitel eller två. Skolläsning naturligtvis, nöjesläsning har jag knappt ork för under terminerna. Sen när jag gjort det börjar det nog bli dags att tänka på mat. Tänkte göra en pastasås som verkar jäkligt god som jag funderat på att göra ett tag. Får väl återkomma med någon sorts rapport om hur det smakade.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home