Tuesday, January 11, 2011

Det känns gött

Som jag nämnde förut är uppsatsen färdig (att dte då bara blev en rubrik berodde på att skolans dator cp:ade sej lite). Det känns fantastiskt skönt. Äntligen färdigt liksom, även om det faktiskt gick smidigare på slutet än jag hade räknat med. Trodde nästan att man skulle bli tvungen att sitta och skriva frå ntidig morgon till sen sen kväll nästan varje dag men det visade sej att jag itne behvöda sitta länge än till nio någon dag, och dom senaste dagarna har jag till och med kunnat sluta för dagen tidigare än gammal hederlig kontorstid.
Nu när uppsatsen är färdig måste jag dock erkänna att det hänt att jag tvivlat lägs med vägen, av olika anledningar som vi inte behöver gå in på här. Men vi blev klara och vi blev det i tid. Känns väldigt bra. Visserligen återstår att se om vi är godkända men vi har inte fått några indikationer på motsatsen så det ska nog vara lugnt.

Seminariet och oppositonen och så där återstår dock så det riktiga firandet eller vad man ska kalla det får vänta tills det är över (på fredag). Men jag köpte faktiskt en flaska vin på hemvägen och sjönk ner i soffan med ett glas vin när jag kom hem. Dte tyckte jag att jag kunde unna mej då. Det och att jag åt rätt god mat idag. Vi åt ju oxfilé en av dom sista dagarna jag var uppe i Karlskoga, som en sorts försenad nyårsmiddag. Då blev det lite grann kvar som jag fick med mej i en matlåda när jag åkte ner och det tyckte jag kunde passa till mat en dag som denna. Det var gott.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home