Sunday, February 27, 2011

En liten början

Om man skulle ta och börja den här dan lite på allvar kanske. Börja kika lite på vad som går att hitta om den där boken online alltså, om inte annat så för att få en idé om vad den handlar om så man kan börja leta andra källor och så. Kan ju bli ett intressant experiment, att sammanfatta och diskutera en bok man inte läst. Fast nu när jag tänker efter gjorde jag faktiskt det på gymnasiet någon gång. Var någon rätt trist skönlitterär bok som skulle läsas (minns inte vilken) och sen skulle det vara muntligt läxförhör på den. Läste typ första kapitlet och sen la jag ner eftersom jag tyckte det var en tråkig bok. Med tanke på hur lite jag hade läst gick ändå läxförhöret rätt hyggligt vill jag minnas. Den taktiken är nog hur som helst inte särskilt bra att använda den här gången, inte minst med tanke på att det ska lämnas in en skriftlig sammanfattning och diskussion, det är ju rätt svårt att få till om man inte har någon aning riktigt om vad boken i fråga handlar om. Men eftersom boken antagligen inte kommer dyka upp förrän på tisdag (den har inte skickats än) så får man ju göra vad man kan, och då blir det till att googla sej fram till vad boken handlar om och sen arbeta vidare utifrån det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home